Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reformy psacích abeced pro nejmenší. Je čas na změnu?
Ventová, Kamila ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
The theme of the diploma dissertation became a view of a field of alphabets (letters and types) in contexts of communication, history, art and education. The theoretical part is focused on historical, contemporary movements of the phenomenon all at once. Inclusive of reflecting on alphabets in art and also links to a medial communication. The second part of the diploma dissertation reacts to the strongest and the most inspiring moments. It focuses on a practical applications for art lessons. The third part [artistic] takes advantage of media knowledges and art lessons. They are interfaced into an interactive teaching material which challenges students to an active perception of visual culture.
Zkoumání čtivosti - srovnání způsobů měření obtížnosti textu
Prchalová, Dana ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou hlavních částí. V první části jsou po stručném přehledu historie problematiky představeny nejpoužívanější způsoby měření čtivosti textu v českém a anglickém jazyce a nastíněny přístupy v některých jazycích dalších. U každého způsobu je rozebrán vzorec pro výpočet čtivosti a instrukce k jeho použití. V druhé, praktičtější části se práce zaměřuje na používání či nepoužívání těchto vzorců v praxi, uvádí problémy, které jsou s nimi spojeny, a diskutuje jejich spolehlivost za pomoci vlastních měření autorky. Nové je také využití vzorců ke sledování vývoje čtivosti textu v rámci literárního díla. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
On the character of books for beginner readers with regard to text difficulty and readability
Holanová, Šárka ; Bučková, Tamara (vedoucí práce) ; Martschini, Elisabeth (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá knižním žánrem Erstlesebuch (knížka prvního čtení) a sleduje její současný charakter s ohledem na čtivost pro začínající čtenáře. V teoretické části je blíže zkoumána interdisciplinární povaha tohoto žánru a představen jeho charakter. Přitom jsou zohledňovány poznatky z oblasti literární vědy, respektive výzkumu literatury pro děti, výzkumu čtivosti, didaktiky čtení a psychologie čtenářství. Ukázány budou vlastnosti Erstlesebuch, které ji odlišují od běžné knihy pro děti i krásné literatury obecně. Teoreticko-analytická část zahrnuje komplexní analýzu šesti vybraných současných knížek prvního čtení, která se skládá z literárně teoretického komentáře, analýzy čtivosti a komentáře k výstavbě těchto knih. Celá práce je zakončena empirickým výzkumem, který u dětí ze druhých a třetích tříd základní školy v Rakousku testoval vliv vybraných kritérií čtivosti. Na základě výsledků tohoto výzkumu je zhodnocena obtížnost textu pro začínající čtenáře u již zmíněných šesti vybraných knížek prvního čtení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Viability of Using Erstlesebuch in Classes Teaching German as a Foreign Language
Brzková, Šárka ; Bučková, Tamara (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá knižním žánrem knížka prvního čtení (Erstlesebuch) coby materiálem do výuky němčiny jako cizího jazyka, a to na úrovních elementárního užívání jazyka (A0/1-A2), a zkoumá možnosti přesunutí tohoto speciálního žánru, jehož charakter se rozpíná mezi oblastí literatury, didaktikou literatury a didaktikou čtení, z německojazyčného prostředí do oblasti výuky němčiny jako cizího jazyka. Práce si klade za cíl představit didaktické možnosti práce s Erstlesebuch a stanovit kritéria při výběru vhodného textu. Teoretická část blíže popisuje kontext výuky cizího jazyka a roli literatury v tomto kontextu, mimo jiné se zřetelem ke Společnému evropskému referenčnímu rámci pro jazyky. Také je podrobně představen samotný žánr Erstlesebuch a jeho charakter. V praktické části jsou prezentovány výsledky několika výzkumů. Strukturní analýza přihlížející k literárním znakům a čtivosti šesti vybraných Erstlesebuch se zabývá vhodností těchto knih pro výuku němčiny jako cizího jazyka. Čtenářský výzkum proběhnuvší u českých žáků druhého stupně základní školy pak ukazuje, jak dalece jsou, v porovnání s rakouskými dětmi učícími se číst, ovlivňováni kritérii čtivosti textu, a zkoumána je také motivace českých žáků k práci s textem Erstlesebuch v rámci výuky německého jazyka. Na základě...
Text simplification in Czech
Burešová, Karolína ; Pecina, Pavel (vedoucí práce) ; Bejček, Eduard (oponent)
Práce se zabývá zjednodušováním textu v češtině, zejména lexikálním zjednodušováním, tedy na- hrazováním složitých slov za jednodušší. V práci je implementováno a vyhodnoceno několik různých způsobů určování složitých slov, generování náhrad a hodnocení náhrad. Generování náhrad je testováno jak za pomoci slovníků, tak za pomoci slovních embeddingů. Práce dále představuje několik pokusů s lidmi. Tyto pokusy mají za cíl pomoci získat náhled do problematiky vnímané složitosti a faktorů, které ji ovlivňují. Provedené a vyhodnocené experimenty zahrnují porovnávání dvojic vět a ruční zjednodu- šování textu. V práci je uvedeno jak vyhodnocení jednotlivých způsobů řešení problému, tak výstupy provedených experimentů s lidmi; a jsou doporučeny i navazující směry práce. 1
On the character of books for beginner readers with regard to text difficulty and readability
Holanová, Šárka ; Bučková, Tamara (vedoucí práce) ; Martschini, Elisabeth (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá knižním žánrem Erstlesebuch (knížka prvního čtení) a sleduje její současný charakter s ohledem na čtivost pro začínající čtenáře. V teoretické části je blíže zkoumána interdisciplinární povaha tohoto žánru a představen jeho charakter. Přitom jsou zohledňovány poznatky z oblasti literární vědy, respektive výzkumu literatury pro děti, výzkumu čtivosti, didaktiky čtení a psychologie čtenářství. Ukázány budou vlastnosti Erstlesebuch, které ji odlišují od běžné knihy pro děti i krásné literatury obecně. Teoreticko-analytická část zahrnuje komplexní analýzu šesti vybraných současných knížek prvního čtení, která se skládá z literárně teoretického komentáře, analýzy čtivosti a komentáře k výstavbě těchto knih. Celá práce je zakončena empirickým výzkumem, který u dětí ze druhých a třetích tříd základní školy v Rakousku testoval vliv vybraných kritérií čtivosti. Na základě výsledků tohoto výzkumu je zhodnocena obtížnost textu pro začínající čtenáře u již zmíněných šesti vybraných knížek prvního čtení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zkoumání čtivosti - srovnání způsobů měření obtížnosti textu
Prchalová, Dana ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou hlavních částí. V první části jsou po stručném přehledu historie problematiky představeny nejpoužívanější způsoby měření čtivosti textu v českém a anglickém jazyce a nastíněny přístupy v některých jazycích dalších. U každého způsobu je rozebrán vzorec pro výpočet čtivosti a instrukce k jeho použití. V druhé, praktičtější části se práce zaměřuje na používání či nepoužívání těchto vzorců v praxi, uvádí problémy, které jsou s nimi spojeny, a diskutuje jejich spolehlivost za pomoci vlastních měření autorky. Nové je také využití vzorců ke sledování vývoje čtivosti textu v rámci literárního díla. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Reformy psacích abeced pro nejmenší. Je čas na změnu?
Ventová, Kamila ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
The theme of the diploma dissertation became a view of a field of alphabets (letters and types) in contexts of communication, history, art and education. The theoretical part is focused on historical, contemporary movements of the phenomenon all at once. Inclusive of reflecting on alphabets in art and also links to a medial communication. The second part of the diploma dissertation reacts to the strongest and the most inspiring moments. It focuses on a practical applications for art lessons. The third part [artistic] takes advantage of media knowledges and art lessons. They are interfaced into an interactive teaching material which challenges students to an active perception of visual culture.
Analýza misí předních společností působících v ČR
Pernica, Karel ; Tyll, Ladislav (vedoucí práce) ; Strouhal, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá podrobnou analýzou misí předních společností působících v České republice. Cílem práce, bylo podat ucelený obraz o současné situaci v oblasti misí a zjistit jejich případnou závislost s finanční výkonností společnosti. Teoretická část obsahuje úvod do problematiky, základní charakteristiky misí a popis použitých metod v části praktické. Jádrem zkoumání v praktické části je zejména obsahová stránka, čitelnost, umístění misí a jejich dostupnost, původ vlastníků společností s misí a existence vizí. Vymezen bude také firemní étos a jeho spojitost s misí. Dále je pomocí statistických metod zkoumána existence závislosti misí a vybraných finančních ukazatelů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.